Til hovedinnhold

Frågor och svar om leveranser till Bring Paketbox

Undrar du över något kring hur du hämtar eller skickar i Brings paketboxar? Se frågor och svar nedan eller använd vår dygnet runt-öppna chattbot.

Frågor om att hämta och returnera från våra paketboxar

    1. Ange pinkoden du har fått via SMS eller mejl. Luckan öppnas automatiskt.
    2. Ta ditt paket och kom ihåg att stänga luckan.
    1. Aktivera Bluetooth på din mobil
    2. Kontrollera att du har laddat ner vår Bring-app och att den är uppdaterad
    3. Välj det paket du ska hämta i appen och tryck på ”Öppna lucka”
    4. Ta ditt paket och kom ihåg att stänga luckan.
    1. Kontrollera att paketet är klart för upphämtning och att du står vid rätt paketbox.
    2. Se till att du har aktiverat Bluetooth på din mobil.
    3. Kontrollera att du har laddat ner vår Bring-app och att den är uppdaterad.
    4. Försök gå lite närmare boxen.
    5. Dra försiktigt i luckan som visas i appen.
    6. Har du testat allt ovan och ändå inte kan hämta ditt paket? Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.
  • Om du inte kan hämta paketet i din valda paketbox kan vi omdirigera det till ett bemannat paketombud. Kontakta vår kundservice.

Frågor om att skicka från en paketbox

  • Du behöver en Bring-kod, som du skriver tydligt på paketet med vattenfast penna. Koden är unik och fungerar som mottagaradress. Du hittar Bring-koden i mejlet från oss som heter "Skicka med Bring - allt du behöver veta" och i appen.

    Använd Bring-appen för att hitta närmaste paketbox och boka en lucka. Lämna in paketet i luckan inom en timme efter bokning

  • Du behöver antingen en Bring-kod eller en returetikett.
    Bring-koden skriver du tydligt på paketet med vattenfast penna. Koden är unik och fungerar som mottagaradress. Du hittar Bring-koden i mejlet från oss som heter "Skicka med Bring - allt du behöver veta" och i appen.

     

    Om du istället använder en returetikett klistrar du den på paketet. Returetiketten brukar ligga med i paketet du fick varan i. Du behöver inte använda etiketten om du redan har skrivit Bring-koden på paketet. Kontakta webbshoppen du handlade varan ifrån om du inte har fått returetikett.

    Använd Bring-appen för att hitta närmaste paketbox och boka en lucka. Lämna in paketet i luckan inom en timme efter bokning