Frågor och svar om leveranser till Bring Paketbox
Undrar du över något kring hur du hämtar eller skickar i Brings paketboxar? Se frågor och svar nedan eller använd vår dygnet runt-öppna chattbot.
Frågor om att hämta och returnera från våra paketboxar
-
- Ange pinkoden du har fått via SMS eller mejl. Luckan öppnas automatiskt.
- Ta ditt paket och kom ihåg att stänga luckan.
-
- Aktivera Bluetooth på din mobil
- Kontrollera att du har laddat ner vår Bring-app och att den är uppdaterad
- Välj det paket du ska hämta i appen och tryck på ”Öppna lucka”
- Ta ditt paket och kom ihåg att stänga luckan.
-
- Kontrollera att paketet är klart för upphämtning och att du står vid rätt paketbox.
- Se till att du har aktiverat Bluetooth på din mobil.
- Kontrollera att du har laddat ner vår Bring-app och att den är uppdaterad.
- Försök gå lite närmare boxen.
- Dra försiktigt i luckan som visas i appen.
- Har du testat allt ovan och ändå inte kan hämta ditt paket? Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.
-
Om du inte kan hämta paketet i din valda paketbox kan vi omdirigera det till ett bemannat paketombud. Kontakta vår kundservice.
Frågor om att skicka från en paketbox
-
Du behöver en Bring-kod, som du skriver tydligt på paketet med vattenfast penna. Koden är unik och fungerar som mottagaradress. Du hittar Bring-koden i mejlet från oss som heter "Skicka med Bring - allt du behöver veta" och i appen.
Använd Bring-appen för att hitta närmaste paketbox och boka en lucka. Lämna in paketet i luckan inom en timme efter bokning
-
Du behöver antingen en Bring-kod eller en returetikett.
Bring-koden skriver du tydligt på paketet med vattenfast penna. Koden är unik och fungerar som mottagaradress. Du hittar Bring-koden i mejlet från oss som heter "Skicka med Bring - allt du behöver veta" och i appen.Om du istället använder en returetikett klistrar du den på paketet. Returetiketten brukar ligga med i paketet du fick varan i. Du behöver inte använda etiketten om du redan har skrivit Bring-koden på paketet. Kontakta webbshoppen du handlade varan ifrån om du inte har fått returetikett.
Använd Bring-appen för att hitta närmaste paketbox och boka en lucka. Lämna in paketet i luckan inom en timme efter bokning